maandag 17 augustus 2009

Vechten

Vechten

Veel wajongeren moeten vanaf hun prilste levensjaar vechten…
Dat gaat ook voor mij op.

Al vroeg kreeg ik te maken met allerlei ziekteverschijnselen.
Die het voor mij buitengewoon exceptioneel maakten om een reguliere schoolloopbaan te doorlopen.
Die er zelfs voor zorgden dat ik op mijn 18e een SW (sociale werkplaats) indicatie kreeg.
Maar i.p.v. hierin te berusten ben ik het gevecht aangegaan.
Omdat ik weet dat ik beter kan en ik ook van mezelf beter moet.

Natuurlijk is de SW voor velen een prima plek. Maar evenzoveel mensen hebben zoveel meer in hun mars.
En ik wil bij die mensen hun fighting spirit aanwakkeren.

Ze niet beletten, extra obstakels opwerpen, maar juist ieder mensen tot volledig wasdom laten komen.

1 opmerking:

  1. Jasper, helemaal mee eens. En dat geldt ook voor mensen zonder beperking. Veel mensen hebben meer in hun mars dan ze denken. Sommige met beperking, maar ook mensen zonder beperking laten zich beperken. Vele succes met je missie!

    BeantwoordenVerwijderen